søndag 15. mai 2011

Bokanmeldelse - "Uteromsboka"

Da prøver jeg meg på enda en hagebokanmeldelse, "Uteromsboka" av Beate Slipher. Dette er den tredje av bøkene jeg lånte med meg fra "hagedagen" på bibloteket. Det er ikke en hagebok om planter, men om hagens arkitektur. Her får du gode tips om hvordan du kan lage tak, vegger og gulv i hagen. Fine bilder og gode tips om pergolaer og levegger, gangveier og plattinger. Boka gir grundig innføring i hvordan du går fram rent praktisk, slik at du får et resultat som fungerer over tid.



Boka layout trekker imidlertid noe ned, den er skikkelig traus og kjedelig. Jeg blir ihvertfall ikke så begeistert, men som sagt, her er mange gode "gjør-det-selv"-tips.

Dette er ikke en bok jeg kommer til å kjøpe meg, men kanskje jeg låner den igjen hvis vi skal bygge oss en ny pergola i hagen. Har egentlig veldig lyst på en pergola, men vet ikke helt hvor jeg vil ha den og hvordan den eventuelt skal se ut. Må tenke litt mer på det. Det eneste jeg vet er at hvis vi bygger oss en skal det vokse Pipeholurt og Duftkaprifol på den:-)

Nå regner det ute - og vi gjør oss klar for maratonvisning på leiligheten vi leier ut i 1. etasje. Krysser fingrene for at det kommer noen hyggelige folk som har lyst til å bo her:-)

Singin' in the rain!

4 kommentarer:

  1. Likte tittelen på bloggen din,den var kreativ!
    Legger meg til som følger,likte meg her inne hos deg.

    Ønsker deg en flott søndag

    SvarSlett
  2. Hei Josimo!

    Så koselig! Takk for kjempehyggelig tilbakemelding. Det varmer på en regnværsdag.

    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  3. Den har jeg:) Anbefales også boka "late hager", for oppbygging av lettstelte hager. Boka har et forståelig språk, mange bilder og mange praktiske tips og løsninger.

    SvarSlett
  4. Hei Ann-Helen!

    Takk for tipset. Den skal jeg låne på biblioteket neste gang!:-)

    SvarSlett