mandag 16. mai 2011

Dagen før dagen!

Snakk om dårlig planlegging...! I går kveld oppdaget vi at det var planleggingsdag på skolen for Frøken P - og  plutselig fikk jeg en veldig lite planlagt hjemmedag i heimen:-)

Litt pionspionering må til på en dag som denne - og se hvor store de begynner å bli! Gleder meg til å se dem i full blomst!



Ettersom vi har vært så fokusert på visninger av leiligheten vi leier ut i første var det kanskje like greit med en hjemmedag - for her var det ingen som hadde tenkt så mye på at i morgen var selveste nasjonaldagen! Hvor er søljene? Passer bunaden og bunadskoene fortsatt? Hva skal vi spise i morgen? Med hvem? Og hvor? Det er det samme kjøret hvert år - men av en eller annen grunn er vi alltid like sent ute. Vi får skylde på at mai er en måned hvor Pionfamilien er mest opptatt av det som spirer og gror i jorda. Alt annet har en tendens til å komme litt i bakgrunnen.

Nå er i hvertfall paien og browniesene i boks - men jeg lurer fortsatt på de søljene....!

Hurra for 17. mai!

4 kommentarer:

  1. Selv om hjemmedagen ikke var planlagt så virker det som en har vært nyttig og helt grei :)
    Håper dere får en fin dag i morgen!

    SvarSlett
  2. Hei Lene!

    Har brukt store deler av dagen på å finne igjen søljene, men heldigvis fant jeg dem til slutt:-)Blir liksom ikke helt det samme med bunad uten sølv...

    Vi er i ferd med å bygge om loftet, så det er en del ting som har fått nye, midlertidige plasser i huset - og da er det ikke alltid så lett å finne igjen alt:-)

    Ha en fin dag du også - forhåpentligvis uten regn!

    SvarSlett
  3. Jeg er misunnelig på peonene dine... Jeg har kjøpt mine i år, og må smøre meg med tålmodigehet i no'n år..:-)
    Nå er det èn knopp..

    Ang. Pelargoniaen min: har kjøpt den på Plantasjen!

    Ha en fin dag imorgen:-)
    Helene

    SvarSlett
  4. Takk for tipset om pelargoniaen - må ta meg en tur på Plantasjen i løpet av uka. Lykke til med peonen. Vet du hvilken type det var du kjøpte?

    Hipp hipp hurra for 17. mai!

    SvarSlett