lørdag 7. mai 2011

Japanrose på kjøkkenbenken

I dag har jeg vært hos Gartner Andreassen, Oasen Hageland, og spionert på nye sommersblomster til krukker og kar i hagen. Det er jo veldig fristende å ta helt av og fylle handelvogna til randen når du ser alle de fine blomstene - men jeg var flink. Prøver å vente et par uker til. Veldig kjedelig hvis alt skal bli ødelagt av en frostnatt... Jeg kjøpte bare disse to nydelige Japanrosene for innebruk. Ettersom dette er planter som ikke tåler trekk får de plass på kjøkkenbenken foreløpig.

Japanrose (Eustoma Grandiflorum)
Gartner Andreassen fortalt meg at japanrosen skal ha jevnt fuktig jord, så da kan det være greit å ha de et sted i nærheten av en vask. Da får vi håpe jeg klarer å huske å vanne dem ofte nok.

Nå skal jeg kose meg med en stor kopp te mens Frøken P leker med Frøken Bestevenninne  på rommet.

Deilig lørdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar