fredag 27. mai 2011

Kveldens kjøkkenhagetips

Endelig i ferd med å bli frisk! Utrolig deilig:-)

Som jeg skrev i forrige innlegg er jeg ganske oppgitt over at hageprogrammet "Grønn glede" handler så lite om planter. I dag har jeg inntatt sofaen med denne DVD'en - og det var en skikkelig opptur:

DVD'en "Kjøkkenhagen. Hageskolen - trinn for trinn", lånt på biblioteket

Her var det mye nytt å lære, ihvertfall for meg. Jeg måtte finne fram skrivebok og ta notater hele veien. Herlig - nå ble jeg enda mer inspirert! Denne DVD'en anbefales virkelig på det varmeste. Også så greit at jeg kunne låne den gratis på biblioteketet:-) Får du ikke lyst til å dyrke egne grønnsaker etter å ha sett denne DVD'en får du aldri lyst! I morgen skal jeg ut og se etter plantekasser/pallekarmer.

Her skal det dyrkes!

6 kommentarer:

  1. Så artig med en lærerik dvd:-)

    lykke til med pallejakt!

    ha en fin helg. klem

    SvarSlett
  2. Håper du er på bedringens vei - da kommer overskuddet atter tilbake til en rastløs sjel. Har selv sett igjennom denne dvd filmsnutten og fikk umiddelbart lyst til å anlegge egen kjøkkenhage. Men det er mye arbeid på veien ... også må man ha en egnet hageflekk tilrådelig.

    Kos deg med hagen og sommeren :-)

    Klem Marit

    SvarSlett
  3. Så ikke ditt forrige innlegg før nå, men er det så nøye?

    Nei, fatter ikke hvorfor alt på NrK som skal handle om et interessant tema, alltid skal ende opp som "kos" og amatørprat om alt og alle, med en eksponeringskåt ikke-ekspert som programleder. Sånn! Nå var det sagt. Spesielt ille med hageprogram, selvsagt... Ser nesten ikke på TV lengre grunnet dette.

    SvarSlett
  4. Lykke til!! Det ER moro å dyrke selv! Jeg begynte for første gang i år:o)

    Blir spennende å følge med hos deg nå, vettu;o)

    Heleneklem

    SvarSlett
  5. Flott DVD, ja!
    Pallekarmer får du på Felleskjøpet til halve prisen av hva Plantasjen krever.
    Lykke til!

    SvarSlett
  6. Hei alle sammen!

    Enegien er på topp etter å ha ligget på sofaen i flere dager - og nå er pallekarmene plassert i hagen. Se dagens innlegg! SUPERFORNØYD!

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett