tirsdag 31. mai 2011

Rara väkster i mikrodrivhus

I dag var planen å få jordbærplantene i jord, men du verden... På lørdag lå det nemlig en pakke i posten fra Rara väkster.



Hipp hurra! Fant ut at jeg ville få frøene i jorda i dag, så jordbærene får vente til i morgen. Jeg fikk dessuten et veldig hyggelig tips fra en ungdomsvenninne på mail i dag som sa at jeg burde satse på fiberduk istedetfor flis, så nå har jeg vært hos Gartner Andreassen og shoppet litt:-)

Her er frøene fra Rara väkster i mikrodrivhus på verandaen:



Jeg fikk ideen fra Drømmefangeren i Helenes hage. Veldig lurt, ikke sant? Mangler fortsatt å så kattostfrøene. De skulle ligge i vann ett døgn før såing. Fikk også med en bonuspose med pionvalmuer som jeg har tenkt å bare strø utover i et av blomsterbedene mine.

Nå venter jeg på den varslede sommervarmen -
 Gleder meg!

8 kommentarer:

  1. Så koselig at du brukte idèen min;o) Nå husker du nok hvor du leste om minidrivhusene hihi!

    Ha en flott kveld;o)
    Heleneklem

    SvarSlett
  2. Jøss, kjempelurt! Løfter du bare litt på lokket i ny og ne, da, eller? Fikk lyst til å prøve jeg også!!

    SvarSlett
  3. Hei Helene!

    Det var deg, ja! Kjempegod ide!! Skal oppdatere innlegget:-)

    Har planer om å løfte på lokket litt etterhvert, men heldigvis var det faktisk noen små "lufthull" i lokket allerede:-)

    SvarSlett
  4. Så utrolig smart , jeg fikk veldig lyst å prøve dette .. Å så spennende med den pakken med alle de frøene :-) Gleder meg til å følge med på det som kommer til å spire i minidrivhusene dine :-)

    SvarSlett
  5. Så god ide:-))

    Spennende frøpakker....gleder meg å¨se:-)

    klem

    SvarSlett
  6. Håper det funker...:-)

    Har tatt av lokket en times tid i dag for å lufte litt. Mulig jeg bytter ut lokkene med fiberduk etterhvert når/hvis det begynner å spire og gro.

    I morgen skal Kattostfrøene i jorda også håper jeg:-)

    SvarSlett
  7. Takk for lenken til meg:o))

    Heleneklem

    SvarSlett
  8. Bare hyggelig, Helene! Det var jo en kjempeide!:-)

    SvarSlett