tirsdag 7. juni 2011

Hils på Herr og Fru Spire!

I dag oppdaget vi at Herr Reddik har tatt sommerhatten på for å hilse på oss - til stor glede for Frøken P!


Reddikspirer

Dette er virkelig en genial grønnsak å dyrke for små, utålmodige sjeler. Rask valuta for pengene:-)

En annen effektiv dame er Fru Kattost. Disse frøene sådde vi på fredag og nå ser de slik ut:

Kattostspirer
Morsomt at det går så fort! Mikrodrivhusene har vært veldig fine i den stekende sola de siste dagene. Men da vi skulle gå til sengs i går kveld oppdaget vi at mikrodrivhusene hadde sluttet å være drivhus - og heller blitt basseng! Ettersom kassene vi har brukt har små hull i lokket kom det vann inn... Vi fikk helt ut vannet og valgte å snu kassene på hodet:


Vi får håpe det fungerer like effektivt.
Frøene ser ihvertfall ut til å trives:-)

5 kommentarer:

  1. Herlig med alt som spirer og gror og som er ferdig i en fei, og ikke nok med det men det kan spises også haha det er tre gleder i en frøpakke.
    Ha en fin kveld, Marit.

    SvarSlett
  2. det er helt latterlig herlig med spirer!! selv blir jeg like hjertens glad hver gang nye kommer opp - forstår godt frøken P :)

    SvarSlett
  3. Akkurat sånn ser mine reddiker også ut nå:o) Ååå! Er det ikke gøy å dyrke sin egen mat? :o)

    Heleneklem

    SvarSlett
  4. Mmmm, reddik er godt! Mine er litt større og jeg gleder meg til å smake:-)

    SvarSlett
  5. Hei alle sammen!

    Det er morsomt å se at det spirer & gror. Jeg var nok litt sent ute (som vanlig), men heldigvis kan man så reddiker flere ganger i løpet av en sommer. Mmmmm!
    Nå har jeg veldig lyst på mer rabarbra i hagen. Det er så deilig med rabarbrasuppe!!! Har fått helt dilla:-)

    SvarSlett