onsdag 8. juni 2011

HURRA!

Etter et par dager med regn gjør solskinn underverker i hagen! La meg presentere årets første utsprungne rose:


Moje Hammerberg
Herlig roseduft, tåler det meste av både lus og frost - og blomstrer rikt hele sommeren. I love it!

Min yndlingsakeleie:


Denne har jeg drevet fram fra frø for et par år siden. Liker spesielt godt den nydelige, kjølige gulfargen. Synes den står veldig godt til både rosa blomster, som denne:

Rosekrage
...og blå sverdiris som denne:

Sverdiris
Nå høljer det ned igjen ute. Litt kjedelig for oss tobeinte, men sikkert veldig godt for de mer rotfaste:-)

6 kommentarer:

  1. Nydelig rose! Nesten så jeg kjenner duften gjennom skjermen her:o) Alltid like moro å se på så flotte blomsterbilder!

    Ha det bra så lenge!
    Heleneklem

    SvarSlett
  2. Flotte bilder! Har lyst til å prøve meg på roser jeg også, men frykter at det er vanskelig!

    SvarSlett
  3. Flott blomstring. Det er en ekstra bonus med roser som dufter i tillegg til å være vakre.

    SvarSlett
  4. Flotte bilder! De kom nesten imot meg.

    Takk for boktips!

    klem

    SvarSlett
  5. Nydelige bilder, og rosen tar nesten pusten fra meg. Jeg liker godt de gamle historiske rosene. Liker bloggen din godt også :)

    SvarSlett
  6. Hei!

    Tuuuusen takk for kjempehyggelig tilbakemeldinger i regnværet! Nå pøser det ned ute:-)
    Til hh: Du trenger ikke å være redd for at du ikke skal få til denne rosen. Den er vel nesten regnet som "ugress" av enkelte fordi den er så villig og gjerne sprer seg med rotløpere hvis du ikke følger med eller setter kantstein rundt den. Den tåler virkelig alt og er så frodig og fin. Du trenger egentlig ikke gjøre noe annet enn å beskjære den i mai, så fikser den resten selv. Anbefales på det varmeste. Lykke til!

    SvarSlett