søndag 26. juni 2011

Hvilken rose er dette?

Nå håper jeg det er noen her ut i hagebloggverden som kan hjelpe meg. For et par år siden kjøpte jeg denne nydelig rosen - men jeg glemte å ta vare på navnelappen...

Er det noen som vet hva slags rose dette er?

Rose uten navn....


Jeg skulle gjerne kjøpt flere... Den er klar rosa, med blanke grønne blader og litt "bølgete" kronblader.
Den må være en ganske herdig sort ettersom den har klart seg fint gjennom den kalde, snøfattige vinteren vi hadde her på Østlandet. Den er også ganske robust når det gjelder luseangrep og andre sykdommer, og blomsterer som bare det selvom jeg er ganske elendig til å gjødsle. Vet du hvilken rose dette er er jeg VELDG interessert i å få vite det:-)

Ellers går det bare i pioner her i Pionhuset om dagen. Her er en liten stemingsrapport fra hagen:







Det er synd vi ikke kan legge til lukt i bloggene - for dette må bare oppleves. Mmmmm......!

4 kommentarer:

  1. Vet ikke hva rosen heter, men den er jo helt nydelig! Helt perfekt liksom.
    Også har du jo mange flotte pioner du da ;)

    SvarSlett
  2. Rosa di ligner veldig på en rose jeg har, som heter dornroschen. Du kan se den på mitt innlegg fra igår.. men det er jo så mange forskjellige roser, at det er vanskelig å si! det er nok mest sannsynelig en annen type du har..

    Heleneklem

    SvarSlett
  3. Den ligner veldig på Helenes Dornroschen, men min første tanke var at det er en klaserose ved navn Romance. Den ligner veldig både i bladverk og blomst.
    Og så mange fine pioner du har.. nydelige bilder.

    SvarSlett
  4. Tusen takk for gode tips! Skal se om jeg klarer å finne den riktige - i så fall skal jeg legge ut en innlegg om det:-)

    SvarSlett