onsdag 1. juni 2011

Jordbær i jorda!

I dag har vi vært supereffektive. Frøken P & jeg har plantet jordbærplanter, 10 stk Corona og 10 stk Zepyhr, fordelt på to pallekarmer før vi dro på sommeravslutning på skolen. Bærene har fått fiberduk og er behørig vannet av en ivrig 6-åring!

Vann i bøtter og spann!:-)
Nå er det bare å vente på de røde, deilige bærene!
Vi har også plantet gressløk og kruspersille i den siste pallekarmen + sådd to rader med gulrøtter, 1 rad med reddiker og 1 rad med vårløk. Mulig det blir litt trangt....., men det er godt med minigulrøtter også:-)

Herr Pion har også bidratt til prosjektet med tak over frøene:-)

Fiberduk med armeringsnett:-)

Flinke mannen!!!

I morgen er det meldt strålende vær. Vi planlegger en liten tur i sola + luking i blomsterbed.

 Deilig med noen ekstra fridager!

10 kommentarer:

  1. Så profft det ble! kjempefint! Blir spennende fremover nå:o)

    klem, Helene

    SvarSlett
  2. For en flink minigartner du har ;-D
    Får hjelp jeg også når barnebarna er på besøk.
    Håper du får finvær for her blåser det kuling,plena er strødd men epleblomster :-(

    SvarSlett
  3. Mmm, jordbær er deilig:-) Har du kun duk over eller skal du også ha halm eller bark over?? Jeg har utsatt min jordbærplanting fordi jeg ikke har fått tak i halm, men kanskje det går uten.
    Den fiberduken med armeringsnett var veldig fin, lurt tips:-)

    SvarSlett
  4. Da blir det nok jordbærmomsing i sommer. Morro da, når barna får være med på hele prosjektet :)

    Men du, jeg har et spørsmål til deg. Jeg har lagt til "Følger"-funksjonen på Moseplassen og benytter da anledningen til å pønske litt på hvordan den funker/hvordan manipulere den.. Og så ser jeg at du har greid å få din facebook-side inn som en klikkbar lenke i følger-profilen din. Hvordan fikk du til det?

    SvarSlett
  5. haha, erreikke typisk. når man endelig omsider ber om hjelp, så går det et lys opp for en selv, i ettertid.. jeje.

    Jeg tror jeg løste det sjøl. Men jeg ville faktisk blitt veldig glad om du kunne fortelle meg om du når du klikker på meg i din følgerboks kan se lenker til min facebook-side :)

    Uansett, goooood helg!

    SvarSlett
  6. Hei alle sammen!

    Så hyggelig å høre fra dere. Nå er jeg så hagegira om dagen at jeg nesten ikke har tid til å blogge. Herlige dager!

    Fru Underberg: Takk for det! Godt å ha en handyman i huset. Blir nok forespørsel om flere sånne små armeringstelt i ulike størrelser.
    Satser på at det holder med sort fiberduk under jordbærene. Planlegger å få armeringstelt med hvit fiberduk over dem også, men først må jordbærblomstene få besøk av herr og fru Bie:-)

    Anne: He-he! er det ikke typisk? Jeg får opp link til facebooksiden fin på høyre kolonne på bloggen din. Er det det du lurer på? Nå er jeg følger både på blogg og facebook:-)

    Ha en fin fredagskveld:-)

    SvarSlett
  7. Det jeg mente var om du fikk opp lenke til facebook-side i min følger-profil om du klikket på min profil i din følger boks. hehe, komplisert og kompleks setning.

    Men ikke tenke på det, det ser ut til å funke, men det tar vel en da før internett har fått med seg endringene jeg har gjort tenker jeg.

    Nydelig den blomsten over her, lilla og fin ;)

    SvarSlett
  8. Hei igjen!

    Jeg var visst litt rask i avtrekkern der, Anne: Nå skjønner jeg hva du mener - og ja, jeg får den opp:-))

    Lykke til på pionjakt i morgen:-)

    SvarSlett