mandag 20. juni 2011

Noen ganger er gult veldig kult!

Hipp hurra for gode naboer! I vår fikk jeg en hel trillebår full av dagliljer - og her er de - i full blomst:


Dagliljer fra naboen
Vi fikk så mange at både svigermor og svigerinne fikk bagasjen full også. Godt å ha gode naboer:-)

Jeg ser at flere bloggere har et anstrengt forhold til gule blomster. Personlig synes jeg det frisker opp med litt gult i blomsterbedet - og liker det spesielt godt sammen med rosa blomster. Særlig hvis det er kjølige rosa- og gulfarger.

I disse dager er vi på full fart inn i pion-himmelen. Se på dette:

Silkepioner i knopp
Gleder meg til å se dem i full blomst!

Her er i hvertfall klosterpionene i all sin prakt:

Klosterpioner i blomst
Her er noen andre planter som også har begynt å blomstre:

Jordbærblomst - Zephyr
Duftsjærsmin gir nyyyyydelig sommerduft i hagen!
Det er en herlig hagetid vi er inne i. Nå håper jeg bare på mer sol & varme igjen!:-)

3 kommentarer:

  1. Her var det masse fint å se på :) Jeg har heller ikke hatt så mye gult i hagen min før, men har nå innsett at det er veldig fint å lage litt kontraster. Litt enkel fargelære sier jo at komplementærfarger er virkningsfullt. Jeg liker særlig lilla og orange sammen. Kos deg videre med den flotte hagen din :)

    SvarSlett
  2. Er helt målløs av dine bilder og hage...for noen grønne fingre du har!!!!
    Min hage er "død" og kjedelig i forhold....tar det mye tid å holde den så flott?
    Min drøm er å ha noe som blomstrer...kommer igjen år etter år og klarer seg litt sjøl...Du må!!!! hjelpe meg Kjære!!
    @Jeg gjør jobben sjøl, men du forteller meg hva jeg skal handle...:-).
    Over en liten flaske ;))
    Deal?
    Klem klem!!!
    Ulvøya..

    SvarSlett
  3. Hei begge to!

    Takk for kjempehyggelig tilbakemeldinger!
    Kari: Enig i at det må litt kontraster til i hagen. Jeg har fortsatt litt "problemer" med oransje blomster, men ser ikke bort i fra at det endrer seg etterhvert. Alltid morsomt med noe nytt!

    Ulvøya: Legg merke til at det der mange nærbilder her... Er ikke like frodig overalt... Men, jeg jobber med saken:-) Jeg reiser gjerne på hagetur til deg. Planlegging over en flaske eller to høres helt utmerket ut. Vi får bare finne en dato som passer. Klem:-)

    SvarSlett