fredag 10. juni 2011

Pioner i blomst!

Hurra! Da jeg kom hjem fra jobb i dag ble jeg møtt av dette vakre synet:

Klosterpion - Rosea Plena
Så langt har tre knopper åpnet seg. Nå er det nok ikke lenge før de andre pionene åpner kronbladener også!

Som en liten bonus har vi også fått besøk av en annen blomst. Denne har funnet veien hit til hagen vår helt på egenhånd:

En helt nydelig, sart-rosa akeleie
I morgen skal denne vakre skapningen i jorda:

Hosta
Har jo et par hosta fra før - men disse kan det aldri bli nok av i hagen. Vet ikke om mange stauder som bidrar med så mye frodighet som denne.

God natt - vi snakkes!

7 kommentarer:

  1. Nydelig peon,gleder meg til mine blomstrer å.Fin rosafarge på den akeleien,og enig med deg at hosta er noe vi må ha ;-D
    Ha ei god pinse uansett vær ;-)

    SvarSlett
  2. Så nydelig Peon!! og flotte bilder;o)

    Kos deg i pinsehelgen!

    Klem, Helene

    SvarSlett
  3. Nydelig peon. Mine står med knopper, gleder meg til blomstring. Akeleiene sår seg lett. Kjekt med en så vakker innflytter i hagen. Enig med deg i at hosta er flotte bladplanter.
    Ønsker deg en fin pinse!

    SvarSlett
  4. Nydelig pion - og hosta er en sikker vinner i hagen. God helg :)

    SvarSlett
  5. Helt enig med deg, hosta gjør seg virkelig i hagen. Liker også godt denne med grønne og hvite blad. Heldig du er som har så mye peoner i hagen, det er noen vakre blomster!! Nyt blomstringen, trekk inn duften og senk skuldrene:-)

    SvarSlett
  6. Hei hei!

    Tusen takk for hyggelige hilsener!!

    I dag har det ikke blitt noe hostaplantingeller annet hagearbeid. Ute har det vekslet mellom regn og trykkende tordenluft. Har vært en tur ute og sett på flommen (se bilder i dagens innlegg) og tatt en liten shoppingtur. Håper på mer stabilt hagevær i morgen!

    Ha en fin lørdagskveld:-)

    SvarSlett
  7. Nyydelig pion, de er bare helt nyyydelige:) Og du og du som jeg føler med de som blir berørt av flommen, her ved sjøen er det nok ikke mer enn vanlig høy og lav vann...

    SvarSlett