torsdag 9. juni 2011

Pionspionering!

I dag er jeg hjemme med en småsyk Frøken P. Ute pøser regnet ned, men jeg må vise dere noen bilder jeg tok av pionene våre i går. Dette blir bra om noen dager! Tror aldri vi har hatt så mange knopper på pionene som i år:






Her i Pionhuset er vi veldig glad i pionene våre. Vi har mange forskjellige sorter, blant annet silkepionene "Sarah Bernhardt" (lysrosa), "Victorie de la Marne" (rosa),  "Karl Rosenfield" (mørkrosa/rød), "Duchess de Nemours" (hvit) og "Charles White" (hvit). Vi har også to typer klosterpioner, "Alba Plena" (hvit) og "Rosea Plena (rosa).

De pleier å starte blomstringen siste uka i juni. Ser ut til at vi kanskje får hilse på dem litt tidligere i år. Det er ihvertfall lov å håpe:-)

Har du en favorittpion
og når blomsterer dine pioner?

6 kommentarer:

  1. Oy! jeg har ikke sett maken dette blir litt av et syn om noen dager, håper du deler det også med oss.
    Ha en fin dag, Marit.

    SvarSlett
  2. Det kommmer til å bli litt av en blomstring i peonbedene deres i år! Spennende! Jeg ser vi har en del av de samme sortene, men jeg kjøpte stort sett mine i fjor, så jeg regner ikke med noen blomstring i år. Får heller nyte synet av dine :-)
    Ha en riktig fin dag.
    Mvh
    Stein

    SvarSlett
  3. Oi! Her skal det blomstres! Gleder meg til bilder av blomstrende Pioner:o)

    Heleneklem

    SvarSlett
  4. Pionbedet ditt blir et syn - heldig du! Selv har jeg Sarah Bernardt og Karl Rosenfield. Må innrømme at jeg liker Sarah best. Karl sturer i år, jeg har flyttet han og det likte han ikke. Pionene mine blomstrer seint(de har ikke lun nok vokseplass, tror jeg)Uansett, jeg gleder meg til Sarah kommer :)

    SvarSlett
  5. Fabelaktig!!
    Pionlykke for en pionspion :)

    SvarSlett
  6. Så morsomt med så mange ulike pioner!
    Her har vi pioner som har begynt å åpne seg nå. Lilla ser det ut til at de blir. Men jeg vet ikke hva de heter ;) Men jeg er borte og spionerer på dem hver dag for å se om de har åpnet seg mer ;)

    SvarSlett