onsdag 29. juni 2011

Rosa Mundi

Nå blomstrer jammen Rosa Mundi også! Det hadde jeg ikke trodd da jeg kikket på de i vår. De så veldig stakkarslige en stund - men det er noe eget med gode gamle sortene - de har vært ute en vinternatt før:-)

Rosa Mundi
Jeg vet at mange har et litt ambivalent forhold til denne stripete rosen, men jeg liker den veldig godt. Synes den lyser opp i bedet og er litt morsom med polkastripene sine:-)

Ellers blir det ikke mye tid til hage om dagen. Det går i ett med siste innspurt på jobb før ferien - og så skjer det jo så mye sosialt ellers på denne tiden av året.

Jeg tar meg ihvertfall tid til å spionere litt på pionene innimellom. Er de ikke nydelige?




I dag ble vi jammen invitert på grilling til Kjoledamen & co. Mmmmm!

Gleder meg:-)

7 kommentarer:

  1. For en morsom rose, har ikke truffet på Roas Mundi før. Og pionene de er bare helt nydelige!

    SvarSlett
  2. Nydelige, både rosa og peonene!!

    Heleneklem

    SvarSlett
  3. Jeg er helt enig Rosa Mundi er nydelig og gjør seg godt i bedet. I år er blomstene her hos oss ikke like fine som hos deg. Det kommer sikkert av alt regnværet. Hansa ser også helt druknet ut.

    SvarSlett
  4. Rosa Mundi er utrolig skjønn, med sine ujevne og glade mønstre :D
    Takk for fine bilder av både rosen og pioner, vakre er de alle samen!:D

    SvarSlett
  5. Flott rose og herlige peoner!
    Nyt dagene:))

    SvarSlett
  6. Hurra for peoner :)
    Jeg må komme meg hjem til min moder og spionere litt på hennes peoner snart jeg og, nye i blomst nå siden sist jeg var der.

    Og stripete roser er kult!

    SvarSlett
  7. Hei alle sammen!
    Takk for kjempekoselige tilbakemeldinger:-) Det godt med roser som tåler litt frost. regnet derimot er den ikke så glad i.....-)

    Lykke til med pionspioneringen, Anne! Og legg merke til hvor forskjellig pionene lukter. Jeg ELSKER lukten av den hvite "Duchess de Nemours". Den minner litt om liljekonvall synes jeg, men Frøken P synes den lukter gele:-)

    SvarSlett